3 Nisan 2008 Perşembe

Müziksel İnsan;)


Çocukluğuma dair en sevdiğim hatıralardan biridir Orhan Gencabay'ı kaçırma anım:))


Benim annem bir Orhan Gencabay fanatiğidir.Şimdilerde şarkı sözlerini tam olarak hatırlayamasada eskiden hafta sonları iş yaparken hep ağzında bir Orhan baba şarkısı olurdu.


Bir elinde kova bir elinde bez camdan dışarı yarıya kadar sarkmış cam silerken ucundan yavaş yavaş şarkılar mırıldanırdı.Tek bir şarkısını birden fazla dinlemek için üst üste aynı filme gittiğini anlatır dururdu hep.


Çok küçüktüm.Birgün beni dizine oturtu ve şöyle dedi:Ne dersin B.... Orhan Gencabayı kaçıralım mı?? getirir şu odaya(misafir odası) oturturuz sonra ben ona bir de saz alırım o çalar biz söyleriz ha??ne dersin.??

Zevkle ve heyecanla kabul ettiğimi hatırlıyorum şimdi:))


Sonrasındada çok faydasını görmüşümdür küçükken ezberlediğim Orhan gencebay şarkılarının.Mesela üniversitede yapılan arkadaş toplantılarında söylenen Orhan Gencebay şarkıları hiçde yabancı gelmemiştir bana.;)Her duruma uygun bir Orhan baba şarkısı mutlaka vardır;

Bir teselli ver,beni böyle sev,batsın bu dünya,hatasız kul olmaz,bana kaderimin bir oyunumu bu,sevemedim karagözlüm ve elbetteki ya evde yoksaaann:))


Galiba annemden geçme bir huy bayılırım şarkı söylemeye, dinlemeye..


Çocukluğumdan beri hiç müziksiz bir anım olmamıştır.Annemle başlayan müzik yolculuğum ,evdeki küçük radyodan dinlediğim türkülerle devam etti.Sonra bir walkmanim oldu (yurtdışına giden biri getirmişti galiba).Walkmanle bitişik yaşamaya başlayınca annemler çok kızmışlar ve hemen bir hoparlör ayarlamışlardı.Her ay alınan kasetler,benim o kasetleri bir dinleyişte ezberleyip hatmetmem,gizli gizli gece uyurken müzik dinlemem,ders çalışırken müzik dinlemem,iş yaparken müzik dinlemem....


Müziksiz yapamam ben .Önemli bir iş yapacaksam mutlaka bişeyler çalmalıdır.Hatta zor,kafamı ve gücümü toparlayacak bir iş yapacaksam ağır bir müzik çalmalıdır.Mesela rock....


Ama mutluysam ve sakin ve huzurlu o zaman neşeli bişeyler olmalıdır fonda.


İşe gelince ilk radyomu açarım ben.Arabaya binince emniyet kemerinden bile önce dinleyeceğim müzik hazırdır,serviste dolmuşta otobüste mp3 çalarımdır(walkmanlar tarih oldu artık) her zaman çantamdan imdada koşan..

Bazı arkadaşları güler bana müziksel insan derler,babam çok kızardı mesela nasıl ders çalışıyorsun diye ama yapamam müzik yoksa hiçbirşey yapamam.


Müzik dinleyebileceğim bir yer yoksa kendim söylerim.O kadar müzik dinledikten sonra zor detone olurum (bazı yerlere sesim yetmiyo o ayrııııı)ve hiçbir ritmide kaçırmam.


Bugünlerde Doğadada farkediyorum aynı şeyi.Arabaya binince ilk işi radyoyu açtırmak oluyor mesela.Garip bir şekilde müzik dinlemeyi seviyor ama öyle her müziği değil.Mesela Şebnem Ferah seviyor benim kızım,Manga ,Göksel,Barış Manço,Feridun Düzağaç dinliyor.Kötü olduğunu düşündüğü hiçbir müziğe dayanamıyor ve direkt "değiştir" diye buyuruyor:)


Ve etrafta müzik yoksa başlıyor kendisi söylemeye....


Bu bir zincirse eğer zincirin son halkası Doğa şu anda.Ve ben bu durumdan hiç şikayetçi değilim....

6 yorum:

cinar dedi ki...

Hey gidi müziksel insan :) Bu müzikselliğin bana çok tanıdık geldi kendimden. Annemin değil de babamın hayranlığı vardı benim. Sesi de çok güzeldir zaten, hep içinde kalmıştır türkücü olamamak (bu yönümle de ona çekmişim bak).
Dodik de Çınar teyzesine çekmiş biraz, Şebnem, Feridun ohoo bunlar hep benimkiler. Sen ona Alanis falan da dinlet, sonra Mor ve Ötesi falan. Bayılacaktır onlara da :)) Canım benim ya!

batuyakasinin hikayesi dedi ki...

:)))
Ne dersin bi pazar aksami popstari basip kapalim mi Orhan Babayi.
Bunca yilin hatrina Nurise bi hediyemiz olsun

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

O Sevim cadısı varken zor kaçırırsınız siz onu.:))

Ayrıca da Doğa'ya teessüf ederim, dinlemiyor mu Gülben aplayı, Demet Bacı'yı? Kalite babında.:))

Tabiat Ana dedi ki...

Hey harika bir müziksel insan daha hımmm bayıldım bu işe:))
Şebnem feraha bayılıyor gerçektende en çok sil baştanı beğeniyor ve söylüyor bide geçenlerde sigarayı dinledi anne bunu şebnemmi söylüyor diye sorduğunda dudağım uçukladı valla billa...

Tabiat Ana dedi ki...

:)))) hihi yapalım mı kız öyle bişiy.:))))
O değilde şu kadına bir dünya gözüyle gösterebilseydim Orhan gencebayı keşke...(umarım)

Tabiat Ana dedi ki...

incegülüm,
napalım sanatcı halkın malıdır.Aaaaa biz sesine aşığız onun yoksa benim Kadır ınanırın biraz çökmüşü babam var ayol napsın anacığım Orhan Gencebayı o manaaada;)
Doğa hanıma gelince kendisi Demet-Gülben savaşlarında Demet ablasının şarkısını daha çok beğenmiş olup (kendisini her ne kadar sevmesemde bence Gülbeni iyi benzetti bu sefer gerçekten ikisi arasındakı kıyaslamada açık farkla önde)bol miktarda "kavuşmamız bir mucizeeee" diye evde gezmektedir.Onlarsız bir hayat ben düşünemiyorum yani.Napsın çocuk o kadar zehirlenme olur yani teyzesi;)
öptüm seni...