23 Mart 2009 Pazartesi

Bab-ı Esrar

*....................."Tanrının cezalandırıcı olacağına inanmıyorum" diyordu babam."Tanrı şefkat ve merhametle doludur.Onda şiddet yoktur".

Sarı gözlerini babamın yüzüne dikerek bir süre öylece bakmıştı Nesim. "Yanılıyorsun" demişti sonra usulca başını sallayarak "Tanrı merhametten de şefkattende daha büyüktür.Tabii şiddet ve cezadan da.Onda hepsi vardır hepsi birdir.Bir olmak demek çok olanı bir görünümde toplamak demektir ama farklılıklarını silmeden ,aynılaştırmadan,birbirine benzetmeden.Çünkü her varoluşun bir anlamı,bir gereği vardır.Çoğu zaman mesele, Tanrı'nın ne olduğu değil bizim onda ne gördüğümüzdür.Sevgi dolu olanlar merhameti görür,zalim olanlar şiddeti.Zeki olanlar aklı görür,aptal olanlar kör inancı.Alim olanlar bilimi görür ,cahiller mucizeyi.............................


*Ahmet Ümit Bab-ı Esrar

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel bir kitap gibi görünüyor.Görmek istediğimiz gibi görürüz yani.sevgiler canım.İyi bir hafta diliyorum.

Belgin dedi ki...

Dogru söze ne denir, paylasimin icin tesekkürler. Okumak istedigim kitaplarin sayisi gittikce kabarmakta:)
Sevgilerimle

chroma dedi ki...

Kimya Hatun'u da oku, Elif Şafak'ın Aşk'ını da. Hepsi de Mevlana, Şems, Kerra Hatun ile ilgili.
Bab-ı Esrar'ı ve Aşk'ı ben de henüz okumadım.

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili mehtap,
kitaba dün başladım elimden bıraktığımda tekrar almak için zaman kolluyorum :)
Ahmet Ümit benim en sevdiğim yazarlardan biridir.Konuda çok güzel tavsiye ederim.

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili belgin,
evet gerçektende ekleyecek başka şey kalmamış.Kitabı kesinlikle tavsiye ederim.Kitapda hem gizem hem cinayet var ama bu arada Şems-i Tebrizi ve Mevlanayı da anlatıyor.

Tabiat Ana dedi ki...

Chroma'cım,
kitabın kadın kahramanının adı "Karen Kimya" :)
Bunu ilk okuduğumda aklıma düşen Kimya Hatun olmuştu zaten.Kitap ilerledikçe de Mevlana,Kimya hatun ve Sufilikle ilgili başka kitaplarda okuyacağımdan emin oldum :)
sevgiler sana ..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Tabiat,
Çok güzel bir kitabı okuyorsun diyebilirim.
Her satırı esrar, her satırı harika,sürükleyici ve ders verici, öğretici. Uçurtma avcısından sonra en hızlı okuduğum kitap.
İyi okumalar.
Sevgiler...

zuzuların annesi dedi ki...

Çok istememe rağmen,bir türlü başlayamadım Ahmet Ümit kitaplarına,sanırım bu tavsiyenizi dikkate alacağım...Chromanın dediği gibi şu an AŞK var elimde ve bitmek üzere...Ve o Aşk'tada Mevlana var Şems var...

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili Nur abla,
evet gerçektende bıraktığım an tekrar elime almak için zaman yaratmaya çalıştığım bir kitap :)

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili Banu,
ben Ahmet Ümit'in hemen hemen tüm kitaplarını okudum(Ninattanın bileziği hariç)Oldukça akıcı gizemli ve bence güzel kitaplardı hepside.Ama bunda sadece esrar gizem cinayet yok bunda iki farklı zamanda devam eden ve içinde öğretiler olan düşündüren öğreten şeyler var.Tavsiye ederi.Hatta ben tüm kitaplarını tavsiye ederim :)

Uzağa Giden Kadın dedi ki...

Patasana'dan sonra okuduğun en iyi kitap...
Ahmet Ümiti çok seviyorum. 300 yılı 3 gün içinde yaşayan, azman kavramını indirgemeden ele alan bir yazar olması değils sadece bu kitabı öne çıkaran.
Bir erkek, nasıl bu kadar yalın kadın duygularını dile getirebilir?
İnanmayan biri nasul bunca tarafsızlıkla dinsel mucizeleri ele alır...

Arayışı bitmesin...

Çok vurucu bir kitap... KAdim umutlar tanımlamasını öğrendiğim, içinde rüyalarıla gerçekleri buluşturan bu güzel eser için teşekkürler Ahmet Ümit'e

Selamlarımla..

zuzuların annesi dedi ki...

MİM'lendiniz:)))

tutsak dedi ki...

Evet herşey içimiz de bizde yani biz ne düşünüyorsak öyle görüyoruz herşeyi.
Sevgiler