2 Eylül 2008 Salı

Hayırlı Ramazanlar...




Küçüktüm hayal meyal hatırlarım.Annem ,babam işten koşa koşa gelirlerdi.Babamın elinde kocaman bir karpuz, yarılır konurdu hemen dolaba.
Annem her akşam vakit geçirmek için türlü türlü işlere sarardı kendini.Bir akşam cam siler ,bir başka akşam çamaşıra atardı kendini.
Akşam serinliği çöküpte herkes sofra kurma telaşına düşünce Allah ne verdiyse sofraya getirilir bir heves patlanacak top beklenirdi.Top sesi ve ezandan sonra birde televizyondan gelen o hep alıştığımız duayla bazen zeytin bazen hurmayla açarlardı oruçlarını.
Haftasonları ise bir şenlik olurdu iftar sofrası.Sabahtan ,tok karnına, hazır ederdi annem yemekleri.Hemen hemen her haftasonu mutlaka misafir olurduya en güzeli.Dayımlar,amcamlar,kuzenler.....
Babam pide başına 2 yumurta alır çıkardı evden aşkam üstü."Fırının duvarı sıcacıktı, sırtımı dayadım ,uyuyordum az kalsın" diye anlatırdı eve döndüğünde .Getirdiği pidelerin kokusu burnumda şimdi.
Kimse gelmezse komşular gelirdi ya da gidilirdi.Herkes yaptığını getirir hep birlikte güle oynaya iftar yapılırdı.Her çocuğun tekne orucu satın alınırdı peşin peşin.Tüm çocuklar heveslenirdi.
Akşam yemekten sonra babamlar önce camiye, sonra kahveye uzanan ve ancak dönüşü sahurda olan ,her akşamki rutin yollarını alırken, biz çocuklar toplanır heves ederdik namaz kılmaya.Kimisi yarısında bırakır kimisi yoruldum der bitirirdi.Bitirenimiz az olurdu ya olsun.Her akşam yapılırdı.
Annemler yemek sonrası hep bir elden kaldırırlardı sofrayı.Sonra elbet çay.Şöyle sıcacık.İçeni sigarasını da yakar tüttürürdü.Sonra sahurda ne yapalım konuşması.
Yine böyle sıcaktı o ramazan belki dahada sıcaktı,dahada yazdı....
Sıcaktı insanlar, telaşlı heyecanlıydı ramazanlar, neşeliydi kalabalıktı iftarlar , güzeldi, çok güzeldi.
Hayırlı Ramazanlar...

6 yorum:

HErgun-Since-1983 dedi ki...

Ramazan...
Hoşgeldi, hoş bulur bizleri inşaallah..
11 ayın sultanını, O'na kul olarak karşılayabilmek lazım ki hoş bulsun bizleri..
Ramazan...
Huzur ayı.. Ramazan ayını o kadar seviyorum ki.. "Keşke!" diyorum.. Keşke her ay, Ramazan'daki o ablattığın huzur ortamı ile dolu olsaydı.. Yardımlaşmalar, kaynaşmalar, mutluluklar, anlayışlı hallerimiz tüm aylarda devam edebilseydi..

Huzurla kalın...

KOZA dedi ki...

pek güzel yazmışsın cancağızım. tekne orucu diyince aklıma bi anım geldi ; küçüğüz sokakta oynuyoruz , karşı apartmanın bahçe duvarında körpe bir sarmaşık var , acıkınca eve gitmek yerine sarmasık yiyiyoruz (o yıllarca bi nevi inekmişiz demek :)), arkadaşın birisi tekne orucu tutarmış , kıyamayıp ona da iftarlık sarmaşık toplamıştık :))

Nerdeee o günler diyorum ben...

uykucu dedi ki...

ahh ah benim çocukluğumun ramazanları geldi aklıma aynı şeyleri bizde yaşardık.şimdiyse ben mide olaylarından doğru dürüst oruç tutamıyorum ramazanlar normal günler gibi geçiyor oğlum bunları göremiyor çok üzülüyorum,aileden iftarlara gidip öğretmeye çalışacağım ...sizede gelelimmi:))

Tabiat Ana dedi ki...

Sevgili HS1983,
teşekkürler.Keşke diyerek dileklerine katılıyorum.

Tabiat Ana dedi ki...

hehe çok komiksin demek sarmaşıktan iftarlık yaptınız ha :))
valla çok komiksin.Zira ondan mutlu inekler gibi beytepe çimlerrine yayılma durumu hihihihi.....

Tabiat Ana dedi ki...

gelin be figenim,
bir iftarlamı korkutacaksın beni iftara gelin sahurda yaparız :))