12 Ocak 2009 Pazartesi

Taş Meclisi

Grange'ın aynı adlı kitabından çekilen 2006 yapımı bir film Taş Meclisi.
Daha önce "Kızıl Nehirler"in filmini izlemiş ve çok büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştım.Zira o filmi izlerken okuduklarımla hiçbir bağlantı kuramamış ve hayal gücünün bu kadar katledilmesinede bir anlam verememiştim.O anlamda kötü bir film değil "Taş Meclisi" konu kopuk değil, en azından izlenince anlamak mümkün, elbette kitabı okuyup kendi filmini izlemek gibi değil ,ama fena da değil.
Konuya gelince :
Diane'nın evlatlık aldığı oğlu Liu-San’ın 7. doğum gününe yaklaşırken farklılaşmaya başlar.Vücüdunda belirgin bir leke beliren çocukta, garip halüsilasyon ve sayıklamalar başlar.Sonunda neredeyse hayatını kaybetmesine neden olacak bir kaza geçirmesinden sonra Diane, aklını kaçıracak noktaya gelir. Günlerce korkunç kabus ve halusinasyonların etkisi altında kalır. Çocuk bir mucize sonucu kurtulur ve iyileşir. Diane’nin etrafında tuhaf ölümler gerçekleşirken Liu-San yedinci yaş gününde kaçırılır.
Liu-San kimdir? Nereden gelmiştir? Göğsündeki tuhaf izin anlamı nedir? Evlatlık olarak verilmesinde Asko Vakfı’nın rolü nedir?
Sergeï isimli bir Rus gencin yardımıyla Diane bu sırrı araştırmaya başlar. Araştırma onu, esrarengiz bir Moğol kabilesine ve onların Taş Meclisi’ne götürür. Oğlunun nereye kaçırıldığını tahmin eden Diane, kendini Doğu Moğolistan’da bulur. Acaba Lui-san'ı kurtabilecekmidir ve sırlar açığa çıkacakmıdır.
Kitabı okuduktan sonra elbet.....izlenebilir...

10 yorum:

zuzuların annesi dedi ki...

Grange'ın diğer romanlarını okumadım(en kısa zamanda okuyacağım)ama bu iki filmi izlemiş ve özellikle kızıl nehirleri çok beğenmiştim bende:))Muhtemelen romanı önce okusaydım aynı etkiyi alamazdım...Taş Meclisi ise oldukça mistik gelmişti...
Sevgiler:)))

Kitap ve Demlik dedi ki...

Bence hayli ilgi çekici bir olay örgüsü var (gibi görünüyor).

Geveze Kalem dedi ki...

Bu film henüz jeatini açılmamış bir dvd halinde hemen yanıbaşımda duruyor.:) Geçenlerde markette 2.99'a bir dolu dvd görüp aralarında bu filmin de olduğu bir gurubu almıştım. Şimdi yorumunu okuyunca izleme listemde üst sıralara yükseldi.;-)
Ama kızıl nehirler konusunda yazdıklarına aynen katılıyor, bu filmde de hayal kırıklığına uğramamayı diliyorum...
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

sen nereden buluyorsun böyle güzellikleri böyle kiralıyor musun online izliyorsun ben de isterim yaaa :(

denizanasi dedi ki...

bu grange nin tüm romanlarını soluksuz okudum ama nedense filmlerde hep hayal kırıklığında uğradım.

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili Banu,
gerçektende önce kitabı okusaydın kızıl nehirleri asla beğenmezdin sanırım.Ama taş meclisi o kadarda kötü değil hatta oldukça iyi bencede..

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili HYErgün,
kitaplar zaten inanılmaz... ben garange'ın tüm romanlarını okudum hayal gücüne kesinlikle hayranım..

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili geveze,
filmi alış hikayemiz aynıymış ;))

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili funda,
sevgili geveze kalemin de yazdığı gibi taş meclisini oldukça uygun fiyata bir markette bulunca kaçırmadım.Bazı filmleri Diloyum taaa uzaklardan izleyip beğenip gönderiyor saolsun, bazılarını da ben alıyorum.Öyle işte...
beğendiklerini vereyim yahu ne olacak

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili denizanası,
hiçbir film kitabın yerini tutmaz o yüzden önce kitap sonra film kesinlikle..